Praktijkcases 

Hieronder kun je een aantal praktijkcases lezen van onze klanten. Hier beschrijven ze hun ervaringen met de inzet van digitale middeln in hun praktijk, en natuurlijk ook hoe hen de samenwerking bevalt.

Daarnaast een aantal persoonlijke blogs zoals door ons gepubliceerd.

Psychologe Renate Janssen: ‘Videochat is veilig, eenvoudig en effectief’

Geplaatst door Lucy Holl

Interview met psychologe Renate Janssen over haar ervaringen met de videochat binnen de Cliëntenlogin. Lees meer

Meer cliënten in mijn praktijk door sociale media?

Geplaatst door Beheer Websites

In deze tweede blog in een reeks van 5 legt Denis de Vries de kansen van het gebruik van sociale media voor je praktijk uit. Lees meer

Meer cliënten in mijn praktijk door internet?

Geplaatst door Beheer Websites

Meer cliënten via internet krijgen voor je praktijk. Kan dat? In deze eerste blog in een reeks van 5 legt Denis de Vries de kansen van het gebruik van internet voor je praktijk uit. Lees meer

‘De eenvoudige eHealth die we zochten, bleek al kant-en-klaar op de markt’

Geplaatst door Lucy Holl

Sinds begin dit jaar werkt Psychologenpraktijk Haga & Dijkstra c.s. in Den Bosch met de JPO Cliëntenlogin. En het is een handig, gebruikersvriendelijk middel, vindt klinisch psycholoog en psychotherapeut Jan Willem Haga. ‘Het vergroot ons arsenaal. De behandelingen hebben meer impact.’ Lees meer

"Samen praten over ons profiel heeft flinke boost gegeven"

Geplaatst door Lucy Holl

Van Praktijk voor oefentherapie Mensendieck naar Movement Therapy. Movement Therapy heeft een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe site. Wat daaraan vooraf ging, was minstens zo belangrijk: de therapeuten bogen zich samen intensief over de vraag waar hun praktijk voor staat en wat hen onderscheidt. Lees meer

Fysiotherapiepraktijk Hettinga/Trip "Extra aandacht voor cliënt via eHealth-toepassing"

Geplaatst door Lucy Holl

Tjebbe Hettinga startte een jaar of vier geleden Fysio- en Manueeltherapie Hettinga in Leeuwarden. De praktijk groeit en bloeit en in voorjaar 2013 kwam collega-therapeut Arjen Trip erbij. De twee maken graag gebruik van online tools, waaronder sinds kort ook de JPO Cliëntenlogin. Met die login communiceren de therapeuten makkelijk en veilig met hun cliënten. ‘Mensen kunnen ons nu altijd bereiken.’ Lees meer

Voedingscoach Judith Schelling: "Cliëntenlogin is mooi online eHealth-instrument voor diëtist”

Geplaatst door Lucy Holl


Psychologe Wietske Tieskens: "Extra steun voor mijn cliënten door Cliëntenlogin’

Geplaatst door Lucy Holl

Eerstelijnspsycholoog Wietske Tieskens heeft sinds enige tijd een nieuwe praktijkwebsite. Mét de JPO Cliëntenlogin om een meer blended behandeling te kunnen bieden. ‘Wat mij aanspreekt, is dat ik de cliënten net wat extra steun kan geven tussen de afspraken door.’ Lees meer

Oefentherapeute Ans Kragten “Cliënten reageren positief op mijn betere online presentatie”

Geplaatst door Lucy Holl

Cliënten hebben alle vrijheid om zelf hun therapeut te selecteren. Dat maakt een goede online profilering des te belangrijker. Oefentherapeute Cesar Ans Kragten uit Oosterhout (bij Breda) nam daarom haar website flink onderhanden. Lees meer

De ‘e’ van eHealth is van eerste lijn

Geplaatst door Denis de Vries

Waar staat die e- van eHealth nu eigenlijk voor? Extra? Echt? Empowered? Engaged? Eng? Ergerlijk? Of toch gewoon ‘Electronic’? In mijn geval staat het vooral voor ‘Eerste lijn’. Lees meer

De cliënt is nog niet aan eHealth toe

Geplaatst door Denis de Vries


Ik wil mijn cliënten niet stalken met nieuwsbrieven

Geplaatst door Beheer Websites

Dat is ongeveer het standaard antwoord dat ik krijg als ik bij een praktijk voorstel een nieuwsbrief in te gaan zetten. En eigenlijk ook heel begrijpelijk. Worden we zelf ook niet moe van alle nieuwsbrieven die we ongevraagd krijgen, terwijl we slechts éénmalig een keer ’iets’ hebben aangevraagd? Lees meer

Doelgroepen kiezen in de eerste lijn kan niet !

Geplaatst door Beheer Websites

“Als eerste lijner ben ik generalist en heb ik dus geen specifieke doelgroep,iedereen is mijn potentiële cliënt.” Een uitspraak die bijna elke praktijkhouder bij ons doet als we met hen in gesprek gaan over hun online profilering. Want zonder duidelijk profiel geen duidelijk inkleuring van de praktijkwebsite en de sociale media. Lees meer

Psycholoog Remko Lingsma “Online en dichtbij: dat is het motto van mijn praktijk”

Geplaatst door Lucy Holl

De nieuwe website van Remko Lingsma is nog maar een paar weken live en heeft hem al twee nieuwe cliënten opgeleverd. Eén is zeer geïnteresseerd in zijn online behandeling. Een ander zag dat Lingsma expert is als het gaat om leren omgaan met homoseksualiteit: die reist nu graag voor de gesprekken naar Lingsma’s praktijk in Ravenstein. Lees meer

Zonder plan geen optimale praktijk,ook niet online !

Geplaatst door Beheer Websites

Afgelopen maandag gaven we voor Caransscoop een aantal workshops over sociale media en eHealth voor praktijkhouders en professionals in de eerste lijn. Opvallend was weer de honger naar (meer) kennis en bij de meesten toch het besef dat ze iets ‘moeten’. Nu gaan bij mij altijd de nekharen overeind staan als het woord moeten valt, maar in dit geval snapte ik hun gevoel wel. Lees meer

5 manieren om de betrouwbaarheid van Online informatie te beoordelen

Geplaatst door Beheer Websites

Laten we eens kijken, ik wil wat weten over huidkanker, dus ik voer dat in in mijn Google-zoekopdracht … OMG, 187 miljoen hits! Oke, wat als ik gewoon op zoek naar melanoom … beter, 21 miljoen hits. Dat gaat me even kosten om dat door te worstelen,en wat is betrouwbaar ? Dit is niet een ongewoon scenario in onze tijd van instant informatie. Meer mensen dan ooit tevoren wenden zich tot het internet om informatie over de gezondheidszorg en aanverwante zaken te vinden. Lees meer

Oefentherapeute Trea Hillebrink “Mijn cliënten waarderen wat ik online bied”

Geplaatst door Lucy Holl

‘Link tussen overgewicht en artrose verhelderd’, twitterde Trea Hillebrink onlangs. Met de verwijzing erbij naar de website van het Leids Universitair Medisch Centrum. Ze is oefentherapeut Cesar en mag graag interessant nieuws onder de aandacht van andere behandelaars en van cliënten brengen. “Ik heb via sociale media veel kennis en contacten opgedaan.” Lees meer

JPO Praktijkcase: Online hulp goed voor cliënten, medewerkers en organisatie!

Geplaatst door Lucy Holl

Tot voor kort kenden de Centra voor Psychisch Herstel van GGZ Oost-Brabant een opnameduur van een week of twaalf. Nu is dat zes tot tien weken. En wachttijden zijn ook verleden tijd. In de weken vóór de opname begint de behandeling al online. De centra hebben eHealth omarmd. Lees meer

 

 

 

Vanaf vandaag is praktijk voor oefentherapie CesarNatuurlijk Bewegen online met een nieuwe website. https://t.co/9fOacfcMhC
2 maanden geleden
Vanaf vandaag is Anticonceptie Den haag live met hun website. https://t.co/t8THLjNmNY
2 maanden geleden
Cliëntenlogin wederom erkend door zorgverzekeraars https://t.co/QbV7pA2LJ6
2 maanden geleden